ząbi
Administrator
Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Władysławowo
|
Wysłany:
Wto 12:37, 18 Kwi 2006 |
|
Rocznik:
1993
Moc:
220 KM
Pojemność:
2800 cm³
Silnik:
Sportowe wałki, obróbka GT głowicy, unichip, odelzone 30% koło zamachowe, spiekowe sprzęgło, power rura ze stożkiem - zimny dolot z przegroda termiczna, wypolerwany i powiekszony kolektor ssacy i przepustnica, wypolerowane kanały dolotow.
Układ wydechowy:
Kompletny dedykowany pod pojemność robiony na zamowienie 2.5", sportowy kolektor Recland 6-3-1 w oplocie termicznym.
Zawieszenie:
Amortyzatory Koni, sprężyny progres Eibach, hamulce EBC Turbo Groove, klocki EBC Green Stuff, węzki hamulcowe Feredo, dystanse Alu 18mm(przód) i 20mm(tył), opony Yokohama.
Witam wszystkich. Tuning i wyścigi na 1/4 mili to moja pasja, jest to droga zabawa, ale póki co stać mnie na to. Nie wiem jak będzie za rok, jak zmienię barwy z kawalera na męża. Miałem już kilka aut, ale mojemu sercu przypadł Golf III VR6, solidny sprzęcior, fajne osiągi i rewelacyjne brzmienie z wydechu. To autko to moja zabawka na weekendy. Na codzień jeżdżę Toyota Yaris 1.0. Golfio jest systematycznie modyfikowany i plan jest taki, że to auto nie zostanie nigdy sprzedane!!!!!
W jakich okolicznościach nabyłeś to autko oraz czy to Twój pierwszy samochód?
To mój 3 samochód, pierwszy za studenta – maluch, a potem Seat Ibiza 1.4, no i w końcu VR.
Kupiłem go czystym przypadkiem na giełdzie, od starszej osoby ktora prawie nim nie jezdzila.
Czyli VR przez przypadek?
Tak, ale był w świetnym stanie i nie mogłem mu się oprzeć, w sumie dalej jest.
Czy poprzednie samochody również tuningowałeś?
Malucha nie, ale Seata tak i była niezła wtopa tuningowa.
Tzn? Co się stało?
Było to jakieś 5 lat temu kiedy tuning raczkował i wybrałem złego tunera. Była to pewna firma z Rzeszowa(dobrze znana obecnie z partactwa), z mojego miasta, ładne biuro, goście mieli gadane i dałem się skusić.
Całkowity koszt przeróbek przekroczył jak na tamte czasy 10 tys zł, a dostałem od Fiata Punto 75, zdenerwowałem się i sprzedałem ten samochód po kosztach. Naprawdę strasznie poleciałem finansowo.
Jak zaczęła się Twoja przygoda z tuningiem oraz wyścigami 1/4 mili? Ktoś zaraził Cię tą pasja?
W sumie zaraziłem się tym podczas rocznego pobytu w USA, po 2 miesiącach jeździłem 10 letnią Celicą. Tam poznałem paru gości, którzy spotykali się pod marketami, głównie portorykanów, mieli fajnie stuningowane Venciaki, ciekawe Civiki, a w Usa byłem w 2000 roku.
A ścigać zacząłeś się już gdy miałeś Ibize?
Tak, powstała grupa tuningowa Street Racers Rzeszów, niestety po 2 latach się rozpadła. Potem powstała druga grupa - PSWU - Podkarpackie Stowarzyszenie Wyścigów Ulicznych. Działamy od maja tego roku. Mamy swoje forum, zarejestrowanych ponad 700 osób, a grupa liczy 40 członków. Jako PSWU organizujemy legalne wyścigi uliczne razem z klubem ze Stalowej Woli KTSW, działamy pod Pzmotem, oni pomagają nam w kwestiach organizacyjnych, w ramach eliminacji Podkarpacia. Wyścigi odbywać się będą góra 4-5 razy w roku, w tym roku udało się zrobić 3 eliminacje, ale zawsze początki są trudne, póki co mój VR wśród VRów jest najszybszy na Podkarpaciu. Przynajmnie raz w miesiącu organizujemy spotkania na które zjeżdżają 10tki aut <śmiech>
Możesz wymienić kilka autek wchodzących w skład grupy?
Mercedes SLK, Audi S2, Subaru STI, Alfa Romeo GT, Cupry, BMW M3
Wróćmy do VR-ki, od jakich zmian zaczynałeś?
Zaczynałem od chipa i stożka chyba jak każdy, potem sportowe sprężyny i amory Koni oraz głębsze mody w silniku.
Czy autko jest tylko przygotowane do wyścigów? Jeździsz nim tak rekreacyjnie lub dla zabawy?
Auto powoli zmienia oblicze, ale będzie służyło do weekendowej jazdy. Wymontowałem klimę, oryginalne siedzenia i kanapę, zmieniłem tylną klapę na odpowiednik z laminatu, tylne szyby na pleksi. Nie ma wygłuszeń, tylnych boczków, elektryki w tylnych drzwiach.
Przednia maska również została zastąpiona lżejszym odpowiednikiem?
Przednia maska to oryginał, tylko usunięte zostało wzmocnienie i wygłuszająca wykładzina,
jakieś 40% z wagi. Z racji, że by się zgięła w pół na zawiasach, trzyma się na 4 spinkach Sparco.
Poprzez te zmiany o ile kg ok. zmniejszyłeś wagę auta?
Jeszcze nie miałem okazji zważyć auta.
Jakich modyfikacji dokonujesz przed samym wyścigiem?
Ciśnienie w kołach do 1,9 bara, tylko fotel kierowcy, paliwo shell Vpower 95, i miął był przełącznik programów, agresywny tylko pod 1/4 mili, nie udało się... ale za rok napewno już będzie. Wyciągam reflektor i zakładam rurę flex z dolotem bezpośrednio na stożek, chociaż już obecny dolot z lampami do jazdy po mieście jest bardzo wydajny... aha i nic nie jem od rana <śmiech>
Po takich modyfikacjach jak u Ciebie auto musi być podatne na usterki, jakie najczęściej?
skrzynia biegów ?
Właśnie, to już 3 . Pękały również gumy układu chłodzenia.
Na ile oceniasz maksymalną prędkość auta?
Od czasu jazdy autostradą do Torunia, gdzie miałem 255 nie przekroczyłem 220, więc trudno ocenić, ale analog podobno przekłamuje.
Byłeś z autkiem na hamowni?
Tak, rok temu, ale wtedy auto było słabsze, a potem już nie mierzyłem, nie miałem okazji. Obecnie jest około 220KM i 262Nm.
Ile kosztował Cię zakup autka oraz modyfikacje?
Auto 20 tyś. Mody i wszystko z tym związane, ponad 10tys, mocno powyżej 10tys.
Ile pali to autko?
Jak kupiłem paliło 9 na trasie. Teraz zależy jak jeżdżę, ale da rade zrobić i 20l/100 km.
Z tego co wiem, przy aucie pomaga Ci kolega, mechanik?
Tak Rafał, ma Audi S2. Ma smykałkę do rożnych rzeczy, swoim autem tylko po chipie i swoich modach z wydechem i dolotem robi 13,14 ET na 1/4 mili.
Czy miałeś kiedyś jakiś przykry przypadek jeżeli chodzi o Twojego VW? lub jakąś śmieszną sytuacje?
Tak, kolega mi się porzygał jak jechałem do Kraka <śmiech> Przykrych nie było, żadnych stłuczek itp.
Czy któryś z pojedynków na torze zapadł Ci szczególnie w pamięć?
Tak, jak dostałem baty od Lancera VII, pierwsze 2 sekundy byłem z przodu, a potem..., ale to najszybsze auto MP 2005 na ¼ mili
Auto nie zostanie sprzedane, a jeżeli będziesz miął zamiar wymienić drugie autko, to na co?
Teraz kupiłbym pewnie golfa IV R32 4x4
Jak reagują inni kierowcy widząc/słysząc Twoje autko... pewnie nie raz Ci się zdarzyło ruszyć na światłach i zostawić w tyle jakieś BMW lub coś podobnego?
Po to kupiłem VRa żeby łatać Bmki, zawsze się lepiej czuje jak jakaś Bmka dostanie baty z pod świateł. Ogólnie na światłach czują do mnie Respect, nawet Bmki, auto jest rozpoznawane w Rzeszowie. Chociaż czasami staje gość, jak ostatnio w nowym Volvo, wiedział ze dostanie baty, ale chciał się sprawdzić, było sympatycznie.
A co z policją? Też pewnie już znają Twoje autko?
Nie robię oszołomstwa, mam zero punktów karnych, nie wchodzimy sobie w drogę.
ET :>
14,63, było by lepiej gdyby były sliki, zero trakcji.
Plan na przyszły rok :>
Zestrojenie elektroniki, doprężenie silnika, może inne wałki, chciałbym osiągnąć 250KM i pod 300Nm, jedyny problem który może mi to przeszkodzić to ślub za rok, ale mam świetną dziewczynę więc jestem optymistą.
Dziewczyna chyba rozumie Twoja pasję?
Rozumie, a co najważniejsze wogóle się nie boi ze mną jeździć, czy jadę 100 czy 200 na godzinę, dla niej to bez znaczenia.
Dziękuje za rozmowę i życzę dopięcia celu ;]
Ja również dziękuję i pozdrawiam wszystkich odwiedzających www.tuningomania.fora.pl
Jeszcze foty:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|